Соціально-психологічна служба ДЦПО створена у 2000р. за наказом № 128 від 29.12.2000 р., діє згідно наказу Міністерства освіти і науки України №27 від 03 травня 1999 року «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України», керується в своїй роботі Положенням про психологічну службу.

ГОЛОВНА МЕТА РОБОТИ СОЦІАЛЬНО-ПИСХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ: виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку інноваційної особистості.

ОСНОВНІ ЗАДАЧІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

  • сприяти повноцінному й інтелектуальному розвитку учнів;
  • забезпечити індивідуальний підхід до кожного учня на основі його психолог-педагогічного вивчення;
  • допомагати учням в життєвому самовизначенні, виборів шляхів самореалізації та професійному розвитку.

НАПРЯМИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

  • консультативно – методична допомога з питань навчання і виховання дітей;
  • просвітницько-пропагандистська    робота з підвищення психологічної культури в навчальнму закладі та сім’ї;
  • превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика алкоголізму, СНІДу.

КАБІНЕТ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
І місце
в обласному огляді-конкурсі 2008-2009 н.р. психологічних кабінетів      закладів ПТНЗ

Практичний психолог Дніпропетровського центру професійної освіти – Орлова Світлана Анатоліївна.

 Освіта:Тернопільський національний педагогічний університет ім. Гнатюка (2009р.), спеціальність «Практична психологія».

 Життєве кредо: «Важливо не те, ким тебе вважають, а хто ти є насправдi»

 Робота практичного психолога ДЦПО базується на “Положенні про психологічну службу в системі освіти України”, нормативних актів Міністерства освіти і науки України, чинного законодавства України.

Головними формами діяльності практичного психолога є:
– психодіагностична і консультативна робота;
– корекційно-відновлювальна і розвивальна діяльність;

      – психологічна просвіта;
      – навчальна діяльність;
– організаційно-методична робота;
– зв’язки з громадськістю.

  • Діагностична робота:

– з метою виявлення психологічних особливостей учнів І курсу проводиться  діагностика рівня тривожності, агресії, самооцінки, виду темпераменту.
– міжособистісні стосунки в групах вивчаються за методикою “Соціометрія”.
– анкетування “Вчитель очима учнів” проводиться з метою оцінки і рейтингування педагогічної діяльності.
– на засіданнях психолого-педагогічного клубу  проводиться діагностична робота з педагогічними працівниками.

  •  Психологічне консультування з питань:

      – взаємостосунки учнів  з батьками, викладачами, майстрами    виробничого навчання, вихователями, однолітками;
    – внутрішньоособистістні конфлікти учнів, профілактика комплексів       неповноцінності;  

    – початок сексуальних стосунків між хлопцем та дівчиною;
    – здоровий спосіб життя (за результатами діагностики);
    – консультування педагогічних працівників з питань роботи з учнями, що увійшли до групи ризику та девіантними учнями, роботи з формування учнівського колективу, подолання педагогічних конфліктів.

  • Психологічна просвіта

– Виступи на педагогічних нарадах;
– Проведення лекцій з основ підліткової психології у психолого-педагогічному клубі;
– Виступи на батьківських зборах;
– Проведення тренінгів з пропаганди здорового способу життя за програмою “Рівний – рівному”  у гуртожитку, організація кінолекторіїв.

  • Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

– проводиться ряд тренінгів з метою зниження в учнів високого рівня агресії, тривожності, самооцінки;
– для кращої адаптації учнів розроблено тренінг спілкування;
-з метою реалізації державної програми профілактики ВІЛ-інфекції та СНІДу проводиться цикл тренінгових занять;
– кінолекторій у гуртожитку «Негативні наслідки аборту», «Тютюнопаління», «Вплив алкоголю на організм»;
– на класних годинах формування в учнів толерантного ставлення до однолітків, інвалідів, осіб іншої національності.

  • Організаційно-методична робота

Постійно підвищується фаховий рівень психолога шляхом:
– відвідування навчально-методичних заходів практичних психологів ПТНЗ у НМЦ ПТО;

– участі у тренагах;
– вивчення психологічної літератури.

 У кабінеті практичної психології регулярно поповнюється відеотека , аудіотека, бібліотека практичного психолога.
За активної підтримки з боку адміністрації постійно ведеться вдосконалення психологічного кабінету технічними та методичними засобами.