Атестація педагогічних працівників
Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.
Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об’єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.
Відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підлягають атестації. За результатами атестації визначаються відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються категорії, педагогічні звання.
Типове положення про атестацію
Зміни до Типового положення про атестацію
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
За новим Порядком педагогічні і науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати кваліфікацію. Вони можуть навчатися в Україні або за кордоном у різних формах (очній, заочній, дистанційній, мережевій, дуальній, на робочому місці, на виробництві тощо) і видах. Основними видами підвищення кваліфікації є:
- навчання за програмою підвищення кваліфікації;
- стажування;
- участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.
Обсяг підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників установлюють в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі – ЄКТС; один кредит ЄКТС становить 30 годин) за накопичувальною системою.
За результатами проходження підвищення кваліфікації працівник має отримати документ про підвищення кваліфікації. Заклад підвищення кваліфікації оприлюднює на веб-сайті та/або на Національній освітній електронній платформі перелік виданих документів протягом 15 календарних днів після їх видачі.
Педагоги дошкільних, позашкільних, професійних (професійно-технічних) закладів освіти мають підвищити кваліфікацію не рідше одного разу на п’ять років. Такий же термін встановлюють й для працівників закладів вищої та післядипломної освіти. Однак, педагоги та науково-педагогічні працівники закладів загальної середньої та фахової передвищої освіти мають підвищувати кваліфікацію щороку — це необхідна умова їх атестування.
Результати підвищення кваліфікації в закладах, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження. Якщо працівник підвищив кваліфікацію в іншому закладі, результати підвищення має визнати своїм рішенням педагогічна (вчена) рада відповідного закладу освіти. Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації мають встановити самі педагогічні (вчені) ради.
Здобуття вищого рівня освіти, наукового рівня або іншої спеціальності в межах професійної діяльності за новим Порядком також визнають підвищенням кваліфікації.
1,015 Переглядів всього, 2 Переглядів сьогодні