Методична робота в Дніпровському центрі професійної освіти
Методична робота – це система організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності, основаної на дослідженнях науки та передового досвіду, спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Методична робота в центрі організована у відповідності до Положення про методичну роботу в ПТНЗ, плану роботи на рік та планів роботи методичних комісій і ґрунтується на діагностичній основі з урахуванням результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів. Вона спрямована на оперативне науково-методичне коригування навчально-виховного процесу, удосконалення змісту освіти, розвиток творчого потенціалу педагога, його професійної майстерності та здійснюється відповідно до розділу річного плану «Методична робота».
Її основними завданнями є:
- організаційно-методичне забезпечення програм розвитку центру;
- забезпечення реалізації основних положень концепції НУШ, орієнтація на стратегічну мету забезпечення нового, більш високого рівня якості освіти;
- всебічний, неперервний, професійний розвиток та індивідуальне зростання педпрацівників, супровід їх індивідуальної професійної траєкторії на основі методичного сервісу;
- оновлення науково-методичної роботи через індивідуалізацію методичного супроводу діяльності педагогів;
- діагностування та моніторинг результатів індивідуальної педагогічної діяльності педагогів, направленої на підвищення якості навчальних досягнень здобувачів освіти;
- розробка тематичних пам’яток, вказівників, глосаріїв понять, пошук спеціалізованих професійних сайтів за заданою тематикою кожного педагога;
- супровід впровадження індивідуальних методичних проєктів педагогів, реалізація авторських концепцій, організація майстер-класів, тренінгів, методичних об’єднань, шкіл педагогічної діяльності, творчих груп;
- допомога в організації і проведенні авторських методичних заходів: методичний бенефіс, методична панель, авторська виставка-презентація досвіду з реалізації індивідуальних концепцій тощо;
- рівноправне партнерство в індивідуальній методичній роботі.
З 2023 року педколектив центру працює над вирішенням єдиної методичної проблеми «Розвиток автентичної компетентної особистості шляхом забезпечення якості освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства», тому йому підпорядковані всі види колективних форм методичної роботи.
Методична рада обговорює та здійснює вибір варіантів змісту професійної освіти. Її члени організовують різні моделі навчальних планів, програм у відповідності до вимог Державних стандартів професійно-технічної освіти; обговорюють та визначають найдоцільніші форми і методи організації навчально-виховного процесу.
Головним завданням методичних комісій є удосконалення процесу навчання і виховання здобувачів освіти, турбота про підвищення якості уроків; впровадження ефективних форм, методів, інноваційних технологій, технічних засобів навчання; широка пропаганда передового педагогічного досвіду.
Методичні комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін працюють над професійним спрямуванням викладання предметів. Розроблені контрольні диктанти, перекази, діалоги, тексти для аудіювання, картки-завдання для індивідуального та диференційованого контролю за якістю знань учнів з відповідних предметів та їх професійним спрямуванням.
Кожна методична комісія має журнал обліку роботи, в якому ведуться протоколи засідань. Аналіз роботи методичних комісій заслуховується один раз на рік на інструктивно-методичних нарадах при директорі. Аналіз змісту роботи методичних комісій показав, що плани роботи методичних комісій відповідають річному плану роботи центру і виконуються в повному обсязі.
Вся робота закладу освіти спрямовується і координується методичним кабінетом, який працює відповідно до Положення про методичну роботу в ЗП(ПТ)О і в якому зосереджені нормативно-правові та навчально-методичні документи, інструктивно-методична, педагогічна література, періодичні та методичні видання, матеріали для самоосвіти, кращий педагогічний і виробничий досвід. Оформлення методичного кабінету в основному відповідає вимогам Положення про методичний кабінет. На базі кабінету організована робота школи передового педагогічного досвіду, школи молодого викладача, творча група по створенню методичних посібників.
З метою поширення ефективних методів, форм і засобів проведення занять, розповсюдження передового педагогічного досвіду в ДЦПО організовано проведення відкритих уроків педпрацівників. Це уроки нестандартні, але в їх основі лежать основні принципи: максимальна доступність викладу, максимальне наповнення наочністю, професійне спрямування, такт та доброта педагога.
Задля якісної організації методичної роботи із педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О використовуємо електронні інформаційні ресурси:
896 Переглядів всього, 1 Переглядів сьогодні